hoe moet ik mijn CV bijvoegen?

Ik moet mijn sollicitatiebrief per e-mail sturen, hoe moet ik nou mijn cv bijvoegen? Moet ik het invoegen als bijlage of moet het in de e-mail zelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan je als bijlage doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een luie lezer en heb geen zin om van brief naar bijlage te schakelen. Dus maak van brief en cv een document en zend dat als bijlage mee bij de mail waarin je aangeeft dat in de bijlage brief en cv zitten. Voordeel hiervan is dat de mail je lay out van brief en cv niet beïnvloedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als bijlage, verwijs onderin je brief naar je cv. Tips:
- Geef zowel je cv als je brief een duidelijke naam (bv; CV P. Jansen & Sollicitatiebrief P. Jansen)
- Als je in je brief onderin naar je cv verwijst, schrijf dan cv voluit. Afkortingen horen 'niet' in een sollicitatiebrief.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je brief niet zelf in de mail zetten, maar ook als bijlage. In je mail schrijf je kort dat je solliciteert op vacature X, dat in de bijlage je brief & curriculum zitten & vraag je om een ontvangstbevestiging. Laatste tip, zorg dat je een fatsoenlijk emailadres heb waar je mee mailt. Ik heb er destijds 1 aangemaakt met mijn voor en achternaam. Staat beter als koffiekoeken@xxxx.NL ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukje weggevallen; staat beter als koffiekoeken@ xxxx.nl
Zowel CV als brief als attachment toevoegen in PDF formaat. In e-mail in 1 of 2 regels verwijzen naar de bijlages.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed, een sollicitatiebrief moet je niet IN de mail zetten want dat ziet er niet uit als ze die uitprinten. Je layout blijft gewoon goed als je het als bijlage doet. Dus allebei als bijlage en in je mail verwijzen naar de bijlage!