Ja. Tenzij een van beide werkgevers nevenwerkzaamheden verbiedt. Die kans is klein, want een weekendbaan is altijd een bijbaan.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat mag zijn gewoon twee banen naast elkaar.
Je moet wel goede afspraken maken met je werkgevers, want het kan zijn dat je werkgever van de je vakantiebaan je ook in het weekend wil hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed om het te overleggen. Ook moet je er rekening mee houden dat je werk in het weekend niet lijd omdat je moe bent door het doordeweekse werken.
Ik zou eerst bij je vakantie baan informeren, dan heb je een goed verhaal richting je weekendbaan.
En bij veel werk kan je ook wel voorkeursdagen aangeven, maar dat is helaas niet bij al het werk mogelijk.
Iemand van 16 mag als volgt werken:

Per dienst 9 uur
Per week 45 uur
Per 4 weken 160 uur (dus 40 uur gemiddeld)

De tijd op school is OOK arbeidstijd dus in vier weken zomervakantie mag je niet meer dan 160 uur werken en niet meer dan 45 uur per week.

Tijdens schoolweken zal het globaal uitkomen op 8 uur werken gemiddeld per week en eens een keer 13 uur als het maar weer gemiddeld 40 uur per week is.

Per 52 weken moeten jongeren van 16 en 17 jaar minstens 13 zondagen vrij hebben. Als de jongere op zondag werkt, is hij zaterdag vrij. Alleen in een collectief overleg kan worden afgesproken dat jongeren van 16 en 17 jaar minder zondagen per jaar vrij zijn.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dus als je niet over die max heen gaat mag het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een min, ik vind het een plus waard. Had alleen graag gezien dat je er ook bij vermeld had, dat te veel verdienen ook voor je ouders financieel tegen kan vallen, bijv als ze een uitkering hebben, maar ook voor de kinderbijslag en de belasting. Dus maar een kleine aanvulling, zoek dat ook even uit.
juridisch.vraaglink.nl/.../hoeveel-minderjarig-verdienen-consequentie...