Mag de Politie je grijze beveiligingspas zomaar vragen als je met een v'tje rondloopt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus stel, ik loop in het openbaar met mijn jas waar een v'tje opstaat, mag de politie mij dan zonder reden vragen naar mijn beveiligingspas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Tuurlijm dat v-tje zegt niks, kan je zo namaken of kopen. De politie heeft ook een controlerende functie .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hun jou verdacht vinden mag dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.

De V s een beschermd logo dat enkel gedragen mag worden door personen die het beveiligingsdiploma hebben en werkzaam zijn bij een officieel beveiligingsbedrijf.

Loop je dus in een uniform van een beveiligingsbedrijf moet je je eigen als beveiliger kunnen identificeren.