zijn er film universiteiten in amerika waar je een studiebeurs kunt krijgen of die betaalbaar zijn?

Hallo,
ik wil graag een filmstudie doen het liefst iets in de richting van producent of filmwetenschappen. En aangezien toch in amerika de filmindustrie groter is wil ik daar een studie doen. Ik heb natuurlijk wel al een beetje gekeken maarja er zijn zoveel universiteiten dus weten jullie misschien nog welke waar je een studiebeurs kan krijgen of eentje die betaalbaar is? Want eentje die ik had gevonden was 40 000 euro per jaar voor internationale studenten en een studiebeurs krijgen als je internationaal student was was daar bijna onmogelijk.
hopelijk weten jullie misschien iets.
groeten, Sanne

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zoals je zelf al hebt ontdekt zijn er universiteiten genoeg die filmstudies aanbieden mits je maar genoeg geld hebt. De studiebeurs aldaar is niet zoals die in NL en worden alleen verstrekt aan zeer goed/veelbelovende (amerikaanse) studenten, vaak zijn het private fondsen.

Het nagenoeg enige wat je nog aan een studiebeurs kan helpen is als je HEEL goed bent in een bepaalde sport. Dan heb je kans dat je in een universiteitsteam mag spelen, die op hun beurt weer speelt in een universiteitscompetitie. Dat is geld in het laadje voor de universiteit.

Je kan hier eens gaan kijken:

http://education.kilroyworld.nl/sportbeurzen