Hoe rondkomen van een stage?

Je loopt stage omdat je meer werkervaring wilt opdoen en zodoende je kansen op de arbeidsmarkt wilt vergroten. Hoe kun je dan rondkomen tijdens die stage? Je krijgt meestal een stagevergoeding, maar daarmee heb je nog geen minimum inkomen op (bijv.) bijstandsniveau. Hoe lost men dit op?

Toegevoegd na 50 seconden:
Stage lopen is bijvoorbeeld geen optie voor mensen die van een bijstandsuitkering moeten rondkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
ronron1212
11 jaar geleden
Stage lopen is ook geen werken zoals bedoeld met een baan. met stage doe je ervaring op en dat is met name voor jongeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stage lopen als je in de bijstand zit kan ook, je krijgt dan gewoon je uitkering min de stagevergoeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer nu al een baan te vinden die aansluit op je studie.. Waardoor je op je werk stage kan lopen en daardoor gewoon betaald wordt.

Het beste antwoord

Een stagevergoeding is ook niet bedoeld om ervan rond te kunnen komen. Het is niet eens verplicht dat een bedrijf zo'n vergoeding geeft (tenzij natuurlijk in CAO, stageovereenkomst of iets dergelijks staat dat je recht hebt op een vergoeding).

De enige optie lijkt me, om naast de studie een (bij)baan te hebben, zoals onder studenten veelal gebruikelijk is.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Het antwoord hieronder is ook nuttig.

Andere antwoorden (1)

Dan zul je dus op een andere manier aan "leefgeld" moeten komen. Een betaalde baan is een optie, of parttime. Of misschien een krantenwijk of 's avonds babysitten of een baan als nachtportier en een paar maanden gedurende je stage met minder slaap toe komen.

Antwoord
Maar het is natuurlijk wel zo, dat je normaal gesproken stage loopt wanneer je nog jong bent en aan het begin van je carrière bent.
In dat geval zou je van je ouders een toelage/studiegeld kunnen krijgen indien mogelijk en anders toch die krantenwijk of in het weekend achter de bar staan: een bijbaan dus!