Dat hangt van het contract af en van de wijk en van de dag.
Op de woensdag en vrijdag is er maar weinig post. Je kan dan al wel in minder dan 2 uur klaar zijn. Dinsdag en zaterdag zijn de langste dagen, dan ben je soms meer dan 3 en een half uur bezig. Vooral als je een grote wijk hebt. Als het dan ook nog slecht weer is duurt het nog langer.
Veel meer dan dat zul je niet per dag hoeven werken.
Meestal kun je beginnen rond 12 uur, eerder is de post nog niet op het depot. Het moet dan voor 6 uur in de brievenbus zitten. Dus je kan heel veel pauze houden als je dat wilt. De gewerkte uren geef je door en die krijg je betaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tijd geleden had je bijna alleen nog parttime postbodes, dus mensen die het erbij deden. Zoals een student, of een huisvouw, mensen die iets bij wilden verdienen.
Deze mensen liepen dus zeker geen fulltime, of hele routes zoals dat voorheen gebruikelijk was.
Ik heb regelmatig advertenties gezien voor parttimers en dat is natuurlijk een kwestie van opbellen en informeren naar hun uitstaande vacatures.

FEITEN
Besteding:2 tot 3 uur per dag
Tijden:tussen 11.00 en 17.00 uur
Per week:1 tot enkele dagen
Dagen:ma t/m za

WAT HOUDT POSTBEZORGER IN?
Zelfstandig werken
Flexibele werktijden
Veel contact met mensen
Fysiek zwaar werk

Word postbezorger
Als postbezorger werk je buiten, in alle vrijheid, in je eigen wijk. Als de zon schijnt, maar ook als het regent of sneeuwt. Je werkt vooral op dinsdag, donderdag en/of zaterdag. Afhankelijk van je bezorgroute doe je dat 2 tot 3 uur per dag.

Flexibele werktijden
Vanaf 11.00 uur kun je de post ophalen. Vóór 17.00 uur moet de post bezorgd zijn (in bepaalde gebieden heb je zelfs tot 18:00 uur de tijd). Je mag zelf weten wanneer je op pad gaat. Wil je tussendoor de kinderen uit school halen, de hond uitlaten of boodschappen doen? Prima. Als de post maar op tijd op de mat ligt.

Dicht bij huis
Als postbezorger kan je bijna altijd in je eigen dorp, stad of buurt aan de slag. Maar ook als je juist ergens anders wilt werken, hebben we voldoende aanbod voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met "een tijdje geleden"? Er is helemaal niets veranderd hoor de afgelopen 6 jaar.
Een postbode werkt gelang het aantal contracturen. Er zijn gewoon nog postbodes die een fulltime contract hebben (maar dan ook al heel lang bij de post werken). Er zijn ook parttime postbodes met minder contracturen.

Als postBODE word je niet meer aangenomen, wel als postbezorger en een postbezorger werkt gelang het aantal uren dat voor de wijk staat want je bezorgt alleen post. Om 11 uur of 13 uur haal je ergens in de buurt je post op, gaat dan de post bezorgen en dan ben je klaar. Een postBODE sorteert ook eerst post dus die kan meer uren op een dag werken.

Een gemiddelde wijk is op maandag (je kunt niet altijd werken op maandag), woensdag en vrijdag ongeveer 1,5-2 uur en op dinsdag, donderdag en zaterdag gemiddeld 3 uur. Je kunt ook twee wijken lopen op een dag als er genoeg werk is en als je dat aankan. Hoelang je werkt ligt dus echt aan hoe groot je wijk is. De kleinste wijk die wij hebben loop je op woensdag binnen een uur weg. De grootste wijk duurt op zaterdag meer dan 4 uur.