Ik krijg een borst-herstel operatie en mijn vriend werkt voor een uitzendbureau, kan hij zorgverlof aanvragen?

Hallo,

Ik krijg in april een her operatie aan mijn brosten omdat ik complicaties heb gekregen na mijn borstvergroting. Het is medisch noodzakelijk en mijn verzekering vergoed het want ik heb een akkoordverklaring gekregen. Na deze operatie heb ik natuurlijk zorg nodig want kan en mag zelf niets. Mijn vriend werkt via een uitzendbureau bij een bedrijf. Kan hij zorgverlof vragen om mij te verzorgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kan en mag je dan allemaal niet? Op een dag is het voldoende om brood wat je partner heeft klaar gemaakt te eten en een kopje thee te zetten lijkt mij. 's Avonds is er meer dan genoeg tijd om even de wc te doen en te stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na mijn borstvergroting kon ik pas na 2 weken zelfstandig mijn eigen bakje senseo zetten en na 1,5 week kon ik zelf mn broek omhoog doen, douchen kon ik alleen na 3 weken afdrogen van mijn rug kan ik de eerste 6 weken niet en mag ook niet ik mag ook 6 weken mijn armen niet boven mijn schouders doen, niet tillen, ook niet stofzuigen of strijken ik mag dus gewoon mijn borstspier niet belasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet hij dan werkelijk de hele week thuiszitten omdat je je bakje senseo niet kan zetten? De rest is makkelijk 's ochtends of 's avonds of in het weekend te doen. Kun je die senseo niet op de eettafel zetten met verlengsnoer? Dan kun je er gewoon bij gaan zitten. Broek probleem, daar moet wat op te verzinnen zijn met een joggingbroek of rok ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het aankleden, eten, katten verzorgen, naar het toilet gaan, douchen, afdrogen, opstaan, uit bed komen, je bent echt een stijve hark.. Gebruik buiten dat ook kalmeringsmiddelen en anti depressive ivm depressie
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Pelle,
Ik weet nog van mijn oma die had een oog operatie gehad. Ze heeft 6weken bij mijn ouders gezeten omdat ze niets mocht doen. Niet bukken. Niet koken, helemaal niets. Als ze een pen liet vallen moest iemand anders die oprapen. Ze heeft tot haar dood geen enkele complicatie gehad. Mijn andere oma heeft dezelfde operatie gehad, maar was te trots om bij mijn ouders te komen. Zij heeft 3 her operaties gehad en ziet nog steeds slecht. Omdat ze gewoon alles bleef doen. Nu is de situatie van Doornroosje23 natuurlijk anders, andere operatie. Maar ik weet dat als je alleen thuis zit, je al snel dingen gaat doen die je beter kan laten. Want ach, het is maar een kleinigheidje. En die dingen kunnen juist funest zijn voor het herstel. Even de kat water geven, want ze hebben het bakje omgegooid.
Je kan die beestjes niet van 's ochtends tot 's avonds zonder drinken laten zitten. Je wilt tv kijken, afstandsbediening laten vallen, onder de bank... Gewoon van die kleine dingen waar je niet vooraf op in kunt spelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@HeerVoldem het klopt helemaal wat je zegt. En waarschijnlijk heb ik dat dus na m'n borstvergroting gedaan ( te snel en te makkelijk dingen gaan doen ONDANKS dat mijn vriend thuis was ) dus is een goede les geweest. Nu krijg ik een her-operatie ivm kapselcontractie/misvorming/pijn van mijn borsten. Vandaar dat het dus medisch noodzakelijk is en ik extra voorzichtig moet zijn zodat het kapsel opnieuw goed kan groeien. Vandaar idd dat ik echt niks mag en moet forceren.

Het beste antwoord

Vragen kan natuurlijk, ik denk alleen niet dat hij dat krijgt, wel kan hij zijn vakantie opnemen in die periode. Jullie kunnen er ook voor kiezen dat hij je helpt voor en na het werk en voor spoedhulp kun je een werkloze buur vragen te helpen. Veel mensen zijn daar wel toe bereidt, je moet alleen even over de drempel heen om dat te durven vragen.