Hoe kom je bij de korps commandotroepen ?

Hallo, ik wil bij de kct maar hoe kom je daar bij? Ik ga eerste veva doen en wil ik bij de landmacht, uiteindelijk ook kct.
Hoe kom ik daar en wat moet er voor doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

"Voor de functie van Commando Speciale Operaties kunnen zowel militairen in werkelijke dienst als kandidaten uit de burgermaatschappij (“spijkerbroeken”) solliciteren.

Voorafgaand aan de Vooropleiding (VO) volgen de kandidaten uit de burgermaatschappij de Algemene Militaire Opleiding (AMO) bij School Zuid in Oirschot. Vanaf de start van de Vooropleiding wordt de verdere opleiding voortgezet samen met de militairen die reeds in werkelijke dienst zijn!

Opleiding tot Commando Speciale Operaties (cospecops):
Kandidaten uit burgermaatschappij
. Algemene Militaire Opleiding van 16 weken (AMO)

Militairen in werkelijke dienst en kandidaten uit burgermaatschappij
. Vooropleiding van 8 weken (VO)
. Elementaire Commando Opleiding van 8 weken (ECO)
. Voortgezette Commando Opleiding van 52 weken (VCO)

Als je op http://www.korpscommandotroepen.nl/index.php?l=nl&p=45 klikt, kun je zien wat die opleidingen allemaal inhouden.

Uiteraard moet je de militaire keuring dan al achter de rug hebben. Zie daarvoor http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/168/de-keuring.html waarin het geneeskundig onderzoek, het psychologisch onderzoek en het veiligheidsonderzoek aan bod komen.
Computoon
11 jaar geleden
Er zijn van 16 tot 19 april 2013 kennismakingsdagen voor burgers. Dat is een driedaagse intensieve kennismaking in Amsterdam.

Je kan online checken of je aan de toelatingseisen voldoet. Zie de link.