Hoe kom ik aan het werk?

Hoi!

Ik ben 21 jaar en op zoek naar een baantje voor naast school. Ik wil heel graag werken, maar word nergens aangenomen. Bij alle winkels vinden ze me te duur, daar kunnen ze namelijk ook 16-jarigen krijgen. Ik doe de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH), en ook in deze richting lukt het me niet om een baantje te vinden. Dan is de reden namelijk weer dat ik nog geen diploma heb, daarbij komt dat er in die richting steeds heel veel sollicitanten zijn, daarom wordt er natuurlijk al snel voor iemand gekozen die ook jong is, maar die wel al een diploma binnen heeft. Ik heb wel mijn propedeuse binnen. Ik ga het liefst aan het werk in de buurt van Heerhugowaard/Alkmaar, ik ben namelijk afhankelijk van het openbaar vervoer of mijn fiets. Ik heb geen rijbewijs. Er zijn een heleboel vacatures in de technische richting, ik ben nogal A-technisch, dus dat gaat niet lukken.

Iemand tips of ideeën?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi
Ik heb ook een opleiding gehad in die sector, toendertijd ging ik zoeken via kranten en advertenties.
Als je wel een Mbo opleiding hebt in die richting zou je met die diploma wel in de sector welzijn kunnen doorstromen. Staat ook weer goed in je cv. Google eens welzijnsinstanties in jouw woonomgeving en kijk op hun website naar vacatures.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens voor vacatures op een BuitenSchoolse Begeleiding. Daar ben je van harte welkom met je propedeuse. Een bsb begeleidt kinderen met een verstandelijke beperking in de schoolgaande leeftijd.
Aanmelden bij een grote organisatie, in de gehandicaptenzorg, voor een flexcontract levert vaak ook veel werk op.

Antwoorden (2)

Heb je het al in de Horeca geprobeert, daar werken veel studenten, ook van jouw leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de horeca zou ik nog wat meer kunnen proberen, alleen vind ik de werktijden daarbij nogal nadelig, dan zie ik me vriend namelijk helemaal niet meer. Maar daar ga ik dan toch maar op zoeken. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook veel restaurants (denk aan van der Valk, AC) die met middag of avond diensten werken, dat is juist ideaal als je studeert, vaak wordt daar ook rekening mee gehouden. Je hoeft geen volle week te werken, dus misschien kun je ook uren doordeweeks maken, dan heb je voor je vriend ook meer tijd, maar ook als je alleen in het weekend werkt, dan heeft je vriend daar vast begrip voor. Succes!
Je kunt via het uitzendbureau zo aan het werk. Daarnaast schoonmaakwerk zowel voor een zorgbureau als zwart werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik tot voor kort ook (ik werk zelf via een uitzendbureau) maar de crisis slaat nu echt hard toe. Het uitzendbureau heeft de afgelopen weken geen enkele nieuwe werkgever meer gehad en ik zit midden in een gebied met veel werk. Uitzendkrachten vliegen er het eerst uit met de crisis en ze zijn nu al voorbij de vaste werkers (jongeren worden ontslagen en ouderen zijn nu aan de beurt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, ik ben bij alle uitzendbureaus aangemeld, en ik hou ook hun websites in de gaten, maar werk is er niet, behalve dus in de technische kant. Schoonmaakwerk heb ik ook op gezocht. Ik kan of heel slecht zoeken, of zelfs dat werk is niet te vinden..