Ik zei tot ziens aan het einde van mijn sollicitatie. Word je hier op afgerekend?

Ik heb een sollicitatie gehad voor stage die goed verliep, echter op het einde nam ik afscheid met tot ziens. Toen ik wegliep dacht ik wat stom! Dat komt zo arrogant over. Word je hierop afgerekend tijdens een sollicitatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Welnee, je zult hier eerder een positieve dan een negatieve indruk mee hebben gemaakt! Want je hebt zo duidelijk aangegeven dat jij het wel ziet zitten om daar te gaan werken. Dit zal echt niet als arrogantie worden opgevat. Ik hoop voor je dat je binnenkort een goed bericht krijgt!
Amadea
11 jaar geleden
"tot ziens"is gewoon een algemene uitdrukking.
Het wordt zelfs gezegdtegen mensen waarvan je tevoren weet dat het contact eenmalig was (gesprekje in de trein ofzo) Het is even standaard als de vraag " hoe ist?"als je iemand tegenkomt. Dan verwacht je eigenlijk ook geen heel verhaal over hoe die persoon zich eigenlijk voelt.
Dus maak je geen zorgen, ze zullen er niets achterzoeken
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad ik verbaas me ook altijd over dat vele 'totziens' terwijl je weet dat ALS je elkaar ooit nog eens tegenkomt je elkaar vergeten bent. In deze situatie vind ik het niet zo gek maar dan alleen als het er terloops uitkwam en niet overduidelijk bedoelt is om terug te komen op dat stageadres.
Tot ziens is een heel beleefd antwoord. Daarnaast laat het zien dat je graag terug komt. Het is niet ongepast doeiiiiii dat is ongepast bij een sollicitatie.