Mag een detacheringsbureau de einddatum in een detacheringsovereenkomst met vijf maanden verlengen om zo binnen één contract te blijven?

Ik wil graag weten of dit mag. Heb nl. via detacheringsbureau twee opdrachten vervuld bij een werkgever die ze in overleg met deze werkgever in één overeenkomst hebben ondergebracht. M.a.w. de datum van detacheringsovereenkomst is na mijn eerste opdracht bij werkgever aangepast om er de tweede opdracht in onder te brengen. Mag dit? Of geldt het dan toch als twee contracten voor mij?

Hoop dat iemand het antwoord weet !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat jij ook een detacheringsovereenkomst hebt met datum 1?
Dan zou het aanpassen zonder jouw handtekening naar mijn idee nutteloos zijn.
De vraag is wat wil men er mee bereiken?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat men van zins is jou langdurig te detacheren? En zo de maximale lengte te vergroten.
Anders heeft het geen zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan wat de bindende voorwaarden zijn die in het kontrakt zijn opgesteld.
Meestal word een detacheringskontrakt opgesteld per opdrachtgever. Dus voor de duur van de opdracht bij die opdrachtgever. Hierbij worden vaak geen datums genoemd. De datum geld dan vaak alleen voor de opdrachtduur en niet voor de kontraktduur. De opdrachtduur kan dan vrijblijvend verlengd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dank jullie wel. Mijn opdracht wordt inderdaad verlengd bij de opdrachtgever. Hier wordt geen nieuw detacheringscontract voor opgesteld, maar in het bestaande contract wordt de einddatum aangepast. Ik vroeg me af of dat wel mocht :-)