als je nu werk in een hotel als extra en je werkt de woensdag en de zondag van 8.30 uur tot 14.30 uur word je dan de zondag dubbel betaalt of wat ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Nee wat het is voor jou geen overwerk.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft niks met overwerk te maken.
ronron1212
11 jaar geleden
Ytje als je een partime medewerker bent krijg je voor de die dage echt geen 200% dat geldt alleen als je meer moet werken dan anders. Voor veel mensen geldt de zondag als werkdag en die hebben maandag vrij en krijgen echt geen 200%.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, dan vond mijn vorige baas mij zeker speciaal dat ik 200% uitbetaald kreeg? (Met een hulpkracht 0-12 uur contract) Extra betaling is ook mogelijk voor parttimers ed. Je hebt ook avond en nacht toeslagen en dergelijke, die zijn ook niet alleen voor fulltimers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar zoals pelle al aangeeft geldt dit niet in de horeca. Maar vooralsnog heeft overwerk daar niks mee te maken.
ronron1212
11 jaar geleden
lees eens een cao dan zul je zien dat je als je een normale werkweek hebt en ok zaterdag of op een zondag met werken je wel een toeslag krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LEZEN: parttime, fulltime, oproepkracht, vakantiemedewerker..IEDEREEN heeft een KANS op toeslag, op een bepaalde dag/tijd ALS dat in de CAO staat.
Dit heeft NIKSSSSSS met overwerk te maken. Gesnopeee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus je kan net zo goed je antwoord verwijderen (ik kan hem helaas niet melden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij je zin, gemeld.
Ligt eraan of dat hotel een regeling heeft voor bepaalde dagen en bepaalde tijden. Kijk daarom je contract en cao na.

Toegevoegd na 3 uur:
Zie antwoord Pelle, die heeft het voor horeca al nagekeken. Voor jou geldt dit dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Horasca kent deze regels niet in de cao dus dit is geen goed antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahahahahaha
Je probeert me serieus terug te pakken? Jeetje..wat laag. Maar, mijn antwoord is wel goed want ik noem de cao, ik noem dat het kan MITS het geregeld is. Dus waar is de fout?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ytje
Het is niet MITS maar INDIEN.
Mits betekend behalve... dat is raar; je krijgt (volgens jouw) alleen extra betaald behalve als het geregeld is in je CAO.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/ Mits is op voorwaarde van. Dus de werknemers krijgen de toeslag, op voorwaarde dat het in de cao of in het contract staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan ook wel gaan corrigeren op jouw fouten maar wat schiet ik daarmee op? Het gaat hier om een goed antwoord.
Nee in de horeca krijg je namelijk niet extra betaald voor werken op zondag: "In de horeca krijgt een werknemer niet extra betaald voor werken op zondag. In die zin is de horeca een uitzondering op de regel van de zondagswerktoeslag."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord, kan helaas even niet plussen.
Het is afhankelijk van de arbeidsregeling of cao. In je vraag staat niet onder welke cao je valt. Als je bij personeelszaken of HR medewerker vraagt van het hotel, dan krijg je (meestal) een eerlijk antwoord.
Onder welke arbeidsregelingen je valt, daar dient de werkgever altijd naar waarheid te antwoorden. Alleen in het uitvoeren er van zijn ze zeer creatief.

Je zou verwachten dat je voor zondag diensten meer betaald krijgt dan woensdag diensten. Dus stap naar je werkgever, dan jij dit ook verwacht en als het niet zo is, dat je voor het zelfde geld liever op een doordeweeks dag zou willen werken.

Toegevoegd na 12 minuten:
De werkgever mag afwijken van je collectieve arbeidsregelingen en cao, maar alleen in positieve zin. In het algemeen zal een werkgever geen verschillende arbeidsregelingen voor hetzelfde soort werk willen hebben.

Dit is een lang antwoord maar je zal waarschijnlijk niet dubbel betaald gaan worden op zondag, behalve als je vooraf zo afgesproken hebt. Achteraf is het vrij lastig praten.