Bestaat er een daadwerkelijk beroep waarin je videobeelden analyseert?

Ik moet een opleiding kiezen binnenkort en ik weet niet wat ik moet kiezen. Iets wat me heel leuk lijkt om te doen is een beroep waarin je bijvoorbeeld naar videobeelden kijkt om bijvoorbeeld te helpen bij een misdaad.
Ik weet dat er een lang geleden een reclame is geweest waar je een paar seconde een scenario zag en dat je achteraf alle details hoorde...
Ik weet niet precies hoe ik het verder moet uitleggen, maar ik wil graag weten of er een beroep is dat dit bevat en zo ja of daar een opleiding voor is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik veronderstel dat datgene wat jij noemt aan de orde komt bij een studie criminologie. Maar daar komt veel meer aan de orde, het analyseren van videobeelden moet je denk ik zien in het licht van de hele studie; het staat, lijkt mij, niet op zichzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je tegen bloed kan, kan je beelden van mislukte operaties bekijken en daar verslagen over schrijven. Ik weet alleen niet precies hoe dat heet.