Is het echt zo dat maar 2 van de 10 sollicitanten daadwerkelijk naar de politieacademie mogen?

En is het handig dat je een andere opleiding achter de hand hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het zou handig zijn als je aangeeft waar je dat las maar als dat op een site van de politieacademie staat dan is dat echt zo. Waarom zou je daar aan twijfelen? Ik vind het eigenlijk nog behoorlijk veel gezien de selectie:

De selectieonderdelen
Het onderzoek bij een intredeselectie kent een aantal onderdelen:
· taalonderzoek (alleen voor kandidaten op mbo-niveau; gezien
de vooropleiding die nodig is voor de opleidingen op hbo- en
wo-niveau wordt ervan uitgegaan dat sollicitanten voor deze
niveaus de Nederlandse taal voldoende beheersen.)

· cognitieve capaciteitenonderzoek

· psychologisch onderzoek

· persoonlijkheidsvragenlijst

· praktijkproef

· fysiek-motorisch onderzoek
https://www.politieacademie.nl/werkenbijdepolitie/selectieprocedure/Pages/Selectieprocedure.aspx

Verder heb je een vooropleiding nodig, afhankelijk van welke opleiding je kiest is dat vmbo, mbo, havo of vwo. Een andere opleiding is niet nodig (mits je een hbo opleiding wilt gaan doen en je een mbo opleiding als vooropleiding bedoelt.
https://www.politieacademie.nl/werkenbijdepolitie/vooropleiding/Pages/Welkevooropleidingisnodig.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier las ik dat:
https://mobile.twitter.com/KombijdePolitie/status/301715761108488192
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is niet een echte bron, het zal mij niet verbazen als het nog later was!
Dat zou mij niet verbazen. En zo hoog is dat niet eens.
Er wordt naast competenties ook nog psychisch en fysiek gekeken en dan is de spoeling vaak dun.
Als ik zie wat er bij ons alleen voor een gewone functie al afvalt omdat ze de meest eenvoudige taaltest niet doorkomen dan is 2 op 10 niet veel.