inschrijven bij een site als NationaleVacaturebank of jobride ook geldig het voor uwv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee zeker niet, je moet echt solliciteren bij een bedrijf, dus INFORMEREN bij een uitzendbureau telt ook niet.
een sollicitatiebrief of mail telt wel, een bedrijf zelf benaderen (telefonisch of in persoon) telt wel.
succes er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
echt wel! zie mijn antwoord

Antwoorden (3)

Inschrijven alleen niet, je moet solliciteren:

Wat geldt als sollicitatie?

Voorbeelden van sollicitaties zijn:

een sollicitatiebrief (op papier of via e-mail) versturen.
telefonisch contact opnemen met een bedrijf over een vacature.
een sollicitatiegesprek voeren waarvoor u bent uitgenodigd.
een test doen waarvoor u bent uitgenodigd.
solliciteren via een uitzendbureau of website.

Let op: een website met vacatures doorzoeken telt niet als sollicitatie.

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/tijdens_mijn_uitkering/wat_geldt_als_sollicitatie.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat ook niet om een site doorzoeken, maar om je er op in te schrijven waardoor werkgevers ook met jou contact op kunnen nemen naast het feit dat jij er kunt solliciteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar je kunt je wel inschrijven maar op zo'n manier dat er niemand contact met jou opneemt, dat is dus niet voldoende. Je moet solliciteren, dus als een werkgever contact met jou opneemt en je solliciteert is het goed. Alleen inschrijven is niet goed. Ik gaf een link met die info van het uwv, waar is jouw link dat alleen inschrijven voldoende is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inschrijven telt wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom staat dat er dan niet hippo
nee zeker niet, je moet echt solliciteren bij een bedrijf, dus INFORMEREN bij een uitzendbureau telt ook niet.
een sollicitatiebrief of mail telt wel, een bedrijf zelf benaderen (telefonisch of in persoon) telt wel.
succes er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een inschrijving bij een vacaturesite geldt inderdaad als een sollicitatie. (Dit komt omdat werkgevers tegenwoordig ook c.v.'s kunnen inzien en jou kunnen contacteren.)
Je kunt dit als je met DigiD inlogt op www.werk.nl vermelden bij de taken die je 4-wekelijks moet doorgeven.
De site ligt er tot vanavond 22.00 uur uit, anders had ik het kunnen kopieëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, net zoals inschrijven bij een uitzendbureau telt: je stelt je daarmee beschikbaar voor werk, los van of er direct werk is of niet.