Als je F16 vlieger bij de luchtmacht bent geweest kom je daarna dan makkelijker aan de bak als verkeersvlieger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot voor kort ja ! Ervaring , goed opgeleid en een prima instelling . Maar hoe het in de toekomst wordt ? Mogelijk nu een periode met minder mogelijkheden maar na een aantal jaren gaan er ook toch weer veel personeel met pensioen en de lucht vaart heeft toch een grote toekomst . Dus als de economie weer aantrekt neemt het reizen (het vervoer ) weer progressief toe . Globaal ja meer kans als geoefend goed opgeleid piloot dan vers van school . Het blijft koffie dik kijken dus geen Antw . Succes .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat degene die jou zou moeten aannemen zich eerst ernstig gaat afvragen waarom je daar weg bent gegaan! Dat kan een nadeel zijn! Van F16 piloot naar een veredelde buschauffeur is zo'n stap terug dat ze zullen denken dat je dat niet lang vol kan houden.

Het beste antwoord

"Vroeger" was dat een hele gebruikelijke carrièremove. F16-piloten die wat ouder werden, konden zo een wat rustigere baan krijgen bij de KLM bijvoorbeeld. Vaak werd de militaire training op een gegeven moment te zwaar.

Tegenwoordig is er veel minder vraag naar verkeersvliegers, terwijl er relatief nog wel veel opgeleid zijn. Daarom zijn nu veel jonge piloten werkloos of wijken uit naar het buitenland.