Welke opleiding moet ik volgen voor de functie kwaliteitscontroleur binnen een montage bedrijf van ziekenhuis bedden?

Ik werk al 6 jaar binnen een montage bedrijf van ziekenhuis bedden. Nu is de functie kwaliteitscontroleur vrij gekomen en die mag ik gaan vervullen.
Ze willen dat ik een opleiding ga volgen die bij deze functie past. Ik heb geen vervolg studies gedaan. Ik heb alleen een mavo en een havo diploma.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat je het in deze richting moet zoeken.

Ziekenhuisbedden moeten voldoen aan
NEN-EN-IEC 60601-2-52:2010/C11:2011 EN 60601-2-52:2010/AC:2011*
(Medische elektrische toestellen - Deel 2-52: Bijzondere eisen voor basisveiligheid en essentiële prestaties van ziekenhuisbedden) Zo zijn er ook NEN-normen voor de transportwielen en zwenkwielen van deze bedden.

Het zou kunnen dat jij er mede voor verantwoordelijk wordt om vast te stellen of de bedden daaraan voldoen. Het zou kunnen, dat jij de maatregelen moet coördineren die ervoor zorgen dat de bedden daaraan voldoen/gaan voldoen.

Zit de functie in die richting? Dan kun je/je leidinggevende misschien eens contact opnemen met het adviespunt van het NEN:
"Het Adviespunt is er voor iedereen die te maken heeft met de eisen van één van de Europese richtlijnen voor medische hulpmiddelen.
Onze adviseurs zijn onafhankelijk en direct betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe en bestaande normen en richtlijnen. Onze adviezen zijn deskundig, klantgericht en op maat. Het Adviespunt medische hulpmiddelen biedt onder andere advies voor toepassing van normen en richtlijnen in de vorm van individuele begeleiding, workshops en seminars.
Wilt u direct een afspraak maken? Bel met ons Adviespunt medische hulpmiddelen tel: (015) 2 690 250 of mail naar advies.medisch@nen.nl
Wij helpen u graag op weg! "
Computoon