Welk niveau moet je hebben voor kinderarts?

Hallo , ik wil graag een kinderarts worden. Welk niveau moet ik hebben? En hoeveel verdien in per uur? Bijv. als ik 20 uur per week werk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K
Amadea
11 jaar geleden
Wat maakt het uit wat je verdient als je een wensberoep hebt? Of wil je het niet als je niet van 20 uur werken in de week zou kunnen leven?

Het beste antwoord

Om kinderarts te worden moet je een VWO diploma hebben met het profiel N&G of N&T. Elk ander profiel en elk lager niveau is niet voldoende. Dan studeer je eerst voor basisarts en dan specialiseer je je tot kinderarts.

Toegevoegd na 3 minuten:
De salarissen voor dit beroep verschillen. Heb je een dienstverband, dan ontvang je andere inkomsten dan een zelfstandige.

Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer € 60.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n € 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantiegeldtoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook de managementtaken op je neemt, krijg je nog een toeslag van 15% bovenop je salaris.

Dit zijn salarisindicaties voor 2013.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ze wil ook weten wat een kinderarts verdient. En voordat je de studie kunt volgen moet je eerst ook nog worden ingeloot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En die 45 urige werkweek kan een pas afgestudeerde arts wel vergeten. Tel daar maar een uurtje of 10-15 bij op.
Ik heb jarenlang in een ziekenhuis gewerkt daardoor weet ik dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. :)