Wat kan ik het beste in mijn sollicitatiebrief zetten over de gevraagde werkervaring als ik deze niet heb? Enkel stage ervaring.

Ze vragen in de vacature enkele jaren werkervaring. Hoe kan ik hierop inhaken in mijn sollicitatiebrief als ik dit niet heb, maar wel de juiste opleiding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Tja er andere goede eigenschappen en vaardigheden relevant voor de functie benadrukken . Leg positieve aandacht wat je wel hebt (benadruk ) of waar je dan wel mee bezig bent geweest . Of ben je nog heel jong en nog geen tijd gehad Vd werk ervaring . Maar als er een rondje gevraagd wordt en je bent een vierkant dan kan het soms gewoon niet . Maar als je Solliciteert moet je zelf voorhouden alles is mogelijk ik ga er voor ! Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je stage ervaring vernoemen. Heb je misschien studentenjob(s) gedaan? Die kan je er dan ook bij zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stage lopen is ook werken! Kus gewoon onder werkervaring zetten: stage gelopen bij dat en dat bedrijf, referenties op aanvraag, dan kun je aan je stagebegeleiders vragen of je hen als referentie op mag geven en heb je tijd om te beslissen, wie je wel en niet wil doorgeven.

Toegevoegd na 37 minuten:
Geen kus onder werkervaring zetten!, dat had dus moeten zijn.
Ook aangeven welke periodes dat je daar stage hebt gelopen, dus bijv van maart tm december 2012, Zet bovenaan je lijstje ervaringen, je laatste werkplek en ga dan terug naar het verleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stage is ervaring, dus zet dat er gewoon bij! Vermeld wel even dat het om een stage ging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan zoals genoemd je stage aangeven. Als je al wel werkervaring hebt in een andere sector, kun je dit aangeven. vergeet niet erbij te vermelden welke vaardigheden je hierbij hebt ontwikkeld, die ook van pas komen bij je nieuwe baan. Mocht dit je eerste baan zijn dan kun je aangeven dat je vanuit je persoonlijke interesse en/of opleiding toch affiniteit hebt met het werk en dat je bovendien in staat bent om snel nieuwe dingen aan te leren.

Mocht je (tijdens een gesprek) toch merken dat er getwijfeld wordt omdat je niet over de gewenste ervaring beschikt, zou je ook nog kenbaar kunnen maken dat je als onervaren persoon ook bereid bent om met een lager startsalaris genoegen te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij de scouting in de staf hebt gezeten, een keer iets leuks en ingewikkelds op school hebt georganiseerd, voor de kerk vrijwilligerswerk hebt gedaan, een oppasbaantje hebt gehad, een buurjongetje hebt geholpen met trainen voor zijn zwemdiploma, hebt gecollecteerd voor een goed doel - dan heb je allemaal dingen gedaan en vaardigheden opgedaan die weliswaar geen werk zijn, maar die je wel interessant kunnen maken voor een werkgever. Kijk eens op die manier naar je activiteiten, misschien wel hardop pratend met en vriend(in) of een van je ouders, en wie weet kom je wel veel gunstiger uit de bus dan je op het eerste gezicht zou denken met alleen maar je stage-ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je stage loopt werk je ook dus het is het zelfde schrijf gewoon wat je goed kan
(het moet natuurlijk wel temaken hebben met je werk) als je geen gehele ervaring hebt moet je gewoon zeggen dat je stage hebt gelopen bij bv Opella en dat je al best veel kan dan staat er ten minste wel wat ervaring in je sollicitatiebrief