Bestaat er in nederland net zoiets als de navy seal? Of wat komt er het dichtste in de buurt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn dat niet de mariniers?

Antwoorden (3)

De marine komt het dichtst in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de min?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je reactie. Ik heb je geen min gegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min is niet van mij maar je antwoord is niet correct. Korps mariniers komt in de buurt. Dat is in NL een eenheid die speciale operaties uitvoert. Het US Marine Corps is veel meer een regulier onderdeel, weliswaar meer gespecialiseerd in landingsoperaties.
In nederland zijn dat de Korps Mariniers.. Onderdeel van de marine.
(Alhoewel het tegenwoordig allemaal defensie heet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet helemaal juist,wat het dichts in de buurt komt is het UIM,wel een onderdeel van het korps mariniers.
De Unit Interventie Mariniers (UIM) is de terreurbestrijdingeenheid van het Korps Mariniers.
Zij heeft unieke kennis en kunde in huis om onder de bijzondere omstandigheden van terreur ingezet te kunnen worden ter ondersteuning van de civiele autoriteiten. Als laatste redmiddel wanneer de limieten van andere eenheden zijn bereikt. Hiertoe staat de UIM 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat. Niet voor niets is het motto 'Semper Paratus Pro Justitia' oftewel 'Altijd paraat voor gerechtigheid'. De eenheid heeft haar bekendheid vooral verworven tijdens de terroristische acties in de 70'er jaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het,mijn man heeft er 8 jaar bij gezeten. ;-)