Mijn vader is crimineel. Heeft dit invloed voor mijn screening?

Mijn biologische vader is een crimineel (begrepen van mijn moeder). Sinds mijn 4e jaar is hij uit mijn leven verdwenen (scheidingspapieren rechtbank tonen ook aan dat er geen alimentatieregeling etc is).

Nu ben ik eerste kandidaat voor een baan bij een bank op een hoge afdeling. Deze zullen mij screenen en onderzoeken. Zal hetgeen wat mijn vader gedaan heeft enige invloed hierop hebben?

Groet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Ze checken je hele familie. Dus ook je vader. Maar dat zegt niet dat ze je daarop afwijzen. Geef duidelijk aan wat hij gedaan heeft en het contact dat je nu met hem hebt. Eerlijkheid duurt het langst maak je maar niet te druk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij hij een bank overvaller is van beroep zou ik me niet zo druk dr over maken. Anders gaan ze wel paar vraagtekens daarachter zetten he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja screenen zullen ze wel. Maar om zo ver te zoeken naar een biologische vader die al jaren uit je leven is verdwenen.. Hmm, ik betwijfel het.

Maar goed, aangezien we bereid moeten zijn op het ergste, denk ik dat het in het uiterste geval kan uitmaken. Want aangezien de screening niet door een, maar meerdere personen wordt gedaan, kan het moeilijk worden.

Er zit er altijd wel eentje tussen die met (als ze de informatie hebben) het criminele verleden van je vader zal aan komen stuiteren.

Maar als die criminele feiten miniem zijn, en jij een decente, goed geordende jongeman bent, die al zijn diploma's en papiertjes in orde heeft, kunnen ze je alleen maar een beetje aan je neus trekken.

Je baan weigeren om iets dat jij niet hebt gedaan, door een vader die je niet eens contacteert.. Nee. Dit zal niet gebeuren.

Succes met de screening.