Mag een looptijd op een arbeidscontract zonder mijn kennis en toestemming worden gewijzigd?

Dag allemaal,

Ik ben bij een lokale supermarkt aan het werk gegaan op 17/1/11 met een nul uren contract wat een looptijd had van een half jaar.
Nu is gedurende dit half jaar de winkel overgenomen door een ondernemer, waardoor ik meeging in de overname. Nu is mijn contract destijds in de zomer van 2011 verlengd. Naar mijn weten was dit een stilzwijgende verlening en was dit wederom voor een half jaar. We zijn nu aangekomen op 28/1/13 en is naar mijn idee op de 17e voor de 4e keer mijn contract verlengt. Dit leidt er dus toe dat deze zou overgaan op een contract voor onbepaalde tijd. Echter hoor ik van de filiaalmanager dat op 17/7/11 mijn looptijd werd omgezet van een half jaar naar een jaar. Dit is echter gebeurd zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gesteld en zonder mijn handtekening.

Nu zit ik dus in het gevoelige pakket dat de baas hiervan op de hoogte is en hij dit zit als het "eisen" van een bepaald aantal uren in mijn contract.

Nu is mijn vraag dus: "mag de looptijd van mijn contract worden gewijzigd zonder dat ik hier zelf kennis van heb genomen of schriftelijk voor heb getekend?"

Al bij voorbaat dank voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee , maar kijk eens in je A O of niet iets over in staat , dus dat er automatisch een verlenging plaats vind . Anders gewoon NEE . Dus geen verlenging , zonder dat het op papier staat en jij er voor getekend hebt , anders in vaste dienst op moment dat je toch aan het werk bent NA afloop contract datum. Probeer tot een regeling te komen . Succes.