Waarom mag je in een controlekamer geen helm op?

Ik zat tv te kijken en toen waren ze in een controle kamer van een bedrijf. Daarbuiten waren ze aan het bouwen en daar moest je een helm op. Toen de presentatrice in de controlekamer was moest zij haar helm afzetten en er werd bijgezegd dat een helm ophebben in een controlekamer verboden is. Ik vraag me af waarom deze regel er is want ik kan geen reden bedenken waarom die helm het werk in de controlekamer in de weg zou staan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Helm kan van je hoofd vallen en dan een knop indrukken of omzetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een helm van je hoofd kan vallen is die ook op het bouwterrein niet veilig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helmen met een kinband zijn nog steeds niet verplicht in de bouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik maar zomaar afvallende helmen duidt er toch op dat ze niet passen.