Heb in september een vast contract gehad van 24 uur wat mijn baas niet zeiwas dat de uren tot 31 december liepen mag dit ?

Vroeg aan mijn baas houd ik gewoon 24 uur haar antwoord hierop was ja, ze heeft niet gezegd dat t maar tot 31 dec was

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Als in je contract staat dat de 24 uur alleen tot 31 december geld dan staat je baas in haar recht. Als er in het contract staat dat de 24 uur gelden tot het einde dienstverband zou dit niet mogen.

Zover ik weet telt en schriftelijke overeenkomst zwaarder dan een mondelinge overeenkomst.

Was er nog iemand bij tijdens het tekenen van het contract? Dan heb je een getuige en daarbij is een mondelinge overeenkomst niet te bewijzen.

Even je contract nalezen, hoop dat jij en je bazin eruit kunnen komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vast contract houd niet op ! Of het moet er in staan , dat het contract die of die datum wordt afgebroken of verlengt . Maar dan is het geen vast contract maar een AO voor bepaalde tijd met een vast aan tal uren per week . Ga eens rustig met je baas praten en probeer er uit te komen succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een contract 'tot 24 december' is geen vast contract maar een contract voor bepaalde tijd ('een tijdelijk contract'). Een contract voor onbepaalde tijd heeft namelijk geen vastgestelde einddatum. Voor de werknemer -voor jou dus- is het van wezenlijk belang wat er is afgesproken.

Als de werkgever heeft gezegd dat het om een vast contract ging (= contract voor onbepaalde tijd) met een arbeidsduur van 24 uur per week en ook de verdere afspraken (wanneer beginnen, werklocatie, salaris enz.) voor beide partijen duidelijk waren, is hij daaraan gebonden op het moment dat je 'ja' hebt gezegd. Net als bij trouwen:-) Dat dit geheel daarna schriftelijk moet worden vastgelegd is ook waar maar de overeenkomst is er dan al.

Als je er 100% van overtuigd bent dat de werkgever daadwerkelijk heeft gezegd dat het om een vast contract ging en de werkgever hiervan kunt overtuigen, zal hij een ontslagvergunning moeten aanvragen voor jou als hij van je af wil en jij niet van hem. Dan eindigt het contract namelijk niet automatisch op 31-12-2013. Een ontslag zonder grond maakt hem echter schadeplichtig.

Kennelijk is er 'ergens' in de communicatie iets goed fout gelopen. Waren er nog meer mensen bij het gesprek waarin je de overeenkomst bent aangegaan? Schakel nu deskundige hulp in, zou ik zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
tot 24 december’ = t/m 31 december
zal hij een ontslagvergunning moeten aanvragen = zal hij een ontslagvergunning moeten aanvragen of de arbeidsovereenkomst bij de kantonrechter moeten laten ontbinden
Computoon