Kan je een declaratie weigeren vanwege adres factuur?

Mijn werkgever vertelt me dat mijn laptop niet gedeclareerd kan worden omdat er op de factuur mijn prive-adres staat. Dit zou volgens haar het adres van de zaak moeten zijn, de bedrijfsnaam en het BTW-nummer staan er wel op vermeld.

Klopt dit, kan een declaratie worden geweigerd enkel en alleen omdat het factuuradres niet van de zaak is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Hangt ervan af. Als de laptop je eigendom is dan horen op de factuur van de leverancier je eigen gegevens te staan. Een kopie van die factuur doe je als bijlage bij het declaratieformulier.

Als jij echter als medewerker van het bedrijfvoor het bedrijf een laptop hebt aangeschaft moeten de juiste bedrijfsgegevens op de nota van de laptopleverancier staan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat in ieder geval fout zou zijn is dat het bedrijf van je zou verlangen dat jij de gegevens van je werkgever zou laten vermelden op de factuur terwijl hij jou eigendom is mede om zo onterecht de btw in vooraftrek te kunnen nemen.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan als jij voor de zaak een pc koopt moet het adres van de zaak er op staan anders is het gewoon een prive aankoop.
11 jaar geleden
Volgens mij moet dit geen probleem opleveren en komt het bij mij over als muggenzifterij.
Hoe vaak kloppen bepaalde facturen niet,
of de postcode is verkeerd of dan weer eens het huisnummer,
of het adres is fout geschreven noem maar op.
Daarnaast waarom zou een bepaald artikel niet op een ander afleveradres mogen worden verstuurd.
Hij staat immers op naam van het bedrijf.