Wat is een geschikte hbo studie voor officier der mariniers?

Ik wil later graag bij het korps mariniers gaan werken maar wat is dan een carrière technische hbo studie ofwel wat past het best bij officier der mariniers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Mijn zoon heeft de verkorte opleiding tot officier der mariniers gedaan
na een (1) jaar HBO opleiding personeelsfunctionaris.

http://www.defensie.nl/nlda/opleiding_tot_officier/korte_officiersopleiding

Om een opleiding aan de Nederlandse Defensie Academie te kunnen volgen, moet je eerst solliciteren naar een officiersfunctie bij één van de krijgsmachtdelen van Defensie.
Afhankelijk van de baan waarnaar je solliciteert, worden er eisen gesteld aan je vooropleiding.

Maar door intensieve testen komen ze er pas achter of je geschikt bent,
en dat staat vaak los van vooropleiding.

Via de 'Werken bij' websites van de verschillende krijgmachtsdelen kun je zien welke vooropleidingseisen er worden gesteld om in aanmerking te komen voor de diverse functies. Aan die functie is de opleiding gekoppeld die je op de NLDA volgt.

http://www.defensie.nl/nlda/opleiding_tot_officier/korte_officiersopleiding/vooropleidingsolliciteren/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De volgende HBO/WO-opleidingen komen in aanmerking voor een Leerovereenkomst Techniek HBO/WO:

Algemeen Techniek / Technische Wetenschappen / Logistiek (HBO)
Algemene Operationele techniek (Techniek) (HBO)
Autotechniek (Techniek) (HBO)
Bedrijfskader, opleiding voor (Techniek) (HBO)
Elektrotechniek (Techniek) (HBO)
Maritiem officier (Techniek) (HBO) (Minor: Marine Engineering)
Materiaalkunde (Techniek) (HBO)
Petroleum- en gastechnologie (Techniek) (HBO)
Technische natuurkunde (Techniek) (HBO)
Vliegtuigbouwkunde (Techniek) (HBO) / Luchtvaarttechnologie (In Holland, Delft)
Werktuigbouwkunde (Techniek) Werktuigbouwkunde (Techniek) (HBO)
Engineering Design en Innovation (HBO) (HvA)
Aviation studies (HvA)
Information Technology (Mathematics and Applications | IT) (In Holland)
Technische Informatica

Zie verder voor alle informatie: http://www.werkenbijdemarine.nl/mogelijkheden/leerovereenkomst-mbo/ (en er staan dus ook hbo en universitaire opleidingen op de site met als naam mbo)

Toegevoegd na 32 seconden:
Mits jij voldoet aan de aanstellingsvoorwaarden ben jij met een leerovereenkomst al verzekerd van een baan bij de marine, terwijl je nog gewoon op school zit. Je volgt een technische HBO/WO of MBO4-opleiding op een school bij jou in de buurt (zolang die school de vereiste technische opleiding aanbiedt). Je wordt uitgenodigd voor oriëntatiedagen en vaardagen en je gaat stage lopen bij de marine. Dit kan zo maar op een varend schip zijn, en dan heb jij helemaal een bijzondere stage want dan ga jij gewoon mee! En je studiekosten? Die worden door de marine betaald!