Als je een KvK aanvraagt voor een webshop heeft dit invloed op je uitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke uitkering?

Antwoorden (3)

Uiteraard. Dit valt onder inkomsten, dus zul je gekort worden op je uitkering. Elke maand je inkomsten doorgeven aan het UWV. Je kunt binnen een bepaalde tijd -ik dacht 2 jaar- terugvallen op je uitkering als de webshop niks wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvragen van KvK kost geld en zal door uitkeringsinstantie als kosten gezien worden.
Inkomsten uit de webshop dat kan wel invloed hebben op de hoogte van de uitkering, maar dan dient er wel voldoende inkomsten uit voort komen.
Hou een overzicht bij van je uitgaven en inkomsten rond de webshop. Hierbij zal het verschil tussen zakelijke en prive gebruik redelijk belangrijk zijn om dat vast te leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds 1 januari jl. Kost de kvk geen geld meer voor een nummer.
Overleg het met je UWV coach. Er zijn startersregelingen waarmee je met behoud van je uitkering toch een bedrijf kunt starten. Na afloop van je uitkering wordt dan gekeken of je omzet hebt gemaakt en dan moet je bij winst dus terugbetalen.