2e ronde van 3, sollicitatie morgen. Werkgever vraagt origineel diploma. Moet ik die ophalen bij mijn verder weg wonende ouders?

Deze grote instantie vraagt originelen van mijn paspoort, diploma en eventueel getuigschriften mee te nemen voor de sollicitatie van morgen.

Ik weet al een maand dat ik ben uitgenodigd, maar las pas vanavond dat ze de originelen ook willen hebben. Ik heb overal origineel van, maar niet van mijn diploma. Kan dit een probleem zijn? Ik heb wel kopietjes van de competentielijst en van de rest van het gevraagde.

Zelf vind ik dat een getuigschrift boven een diploma staat. Ik heb ook referenties. De richting van het diploma is niet relevant, alleen het behaalde niveau.

Moet ik me zorgen maken?

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus ook kopie van het diploma heb ik

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou als werkgever gaan twijfelen aan je inzet. Als je gaat solliciteren en uitgenodigd word voor een gesprek (wat deze dagen niet snel gebeurt) dan dien je er gewoon voor te zorgen dat jouw sollicitatie foutloos gaat. Als ik jouw was zou ik die diploma's gewoon gaan halen, al moet je 3 uur rijden.

Dit is misschien niet het antwoord wat je zoekt maar ik laat je de realiteit zien. Hoe hard heb je dit baantje nodig? Wat heb je ervoor over? Misschien kan je dit tijdens je gesprek wel opgooien: "Ik kwam er gister achter dat de diploma's nog bij mijn ouders in ... lagen. Deze heb ik vannacht nog opgehaald..."

Succes!