Hoe kan je geld verdienen met mooie foto's, zonder dat je direct fulltime fotograaf of fotograaf op projectbasis wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben ik ook benieuwd naar.

Antwoorden (7)

Ga je specialiseren op één vlak. B.v. natuurfotografie, kinderen, culinair fotograaf enz. Zo creëer je exclusiviteit. Je onderscheiden in de markt werkt vaak goed.

Toegevoegd na 22 minuten:
Oh ja, maak ook een portfolio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Freelance fotograaf, biedt je foto´s aan bij glossy bladen, als ze je inhuren dan krijg je daar goed voor betaald, dus wordt freelance fotograaf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een BNer op pikante wijze hebt gefotografeerd wel ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwreportages fotograferen. Veel fotografen vinden het niet zo leuk om te doen, maar je kunt er wel leuk mee verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een website en zet daarop je mooiste foto`s in een lage resolutie. Bied vervolgens aan om ze te verkopen in een hoge resolutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is er wellicht verder nog wel wat reclame nodig... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er ook een website waar zulke 'scharrelaars' zich verenigd hebben?
Toevallig een tijdje geleden ook mee begonnen naar aanleiding van deze pagina: http://www.geld-surfen.nl/fotos.html

Het komt er dus op neer dat er sites zijn waar je (ook) als hobbyfotograaf foto's kunt uploaden, en als iemand anders jouw foto's dan 'koopt' via die site (bijvoorbeeld designers), verdien jij wat geld. Let wel; je foto's moeten eerst worden gekeurd, en bij mij wordt er nog best veel afgekeurd.. Je foto's moeten van best hoge kwaliteit zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er nou niemand die dit uitgangspunt een meer dan waardeloze strategie vindt?

Geld verdienen met foto's: fotograaf.
Maar dan wel een die A) niet in dienst van anderen en B) niet veel wil of kan werken.

Dat lijkt mij onmogelijk.