Wat voor opleiding heb je nodig voor zakenman, en wat is het precies?

Ik heb verschillende beroeps keuze testen gedaan. daaruit kwam 9/10 keer dat ik zakenman kan/wil worden. ik doet nu VMBO-TL en heb mijn VMBO-KB diploma als. ik ga volgend jaar HAVO doen. ik heb volgens verschillende IQ quizzes een IQ van 125 of hoger. welke opleiding moet ik precies volgen? en wat doet een zakenman eigenlijk precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Het ligt er aan wat er met de term zakenman bedoeld wordt.
Ik ga er van uit dat het gaat om "ondernemer".

In de meeste gevallen gaat het meer om andere zaken dan om opleidingsniveau.
Kijk maar naar Joop v.d. Ende, die is toch echt wel een goed zakenman,
maar heeft niet zo'n hoge opleiding.
Lees hier welke eigenschappen je moet hebben om een succesvolle ondernemer te worden.
http://zakelijk.infonu.nl/onderneming/33416-negen-eigenschappen-van-de-succesvolle-ondernemer.html

http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/ondernemers/zakenman.212798
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De term zakenman is wel heel alles omvattend. In mijn ogen kan een zakenman een zelfstandig ondernemer (eigen baas) zijn, maar een goede verkoper is ook een zakenman. Dat is dus nog een vrij groot verschil. Belangrijker is nog: wat wil je zelf??