Hoe zit het met tussentijds ontslag nemen?

Ik ben 80-100% afgekeurd maar ben via een reïntergratieburo aan het werk. Het werk gaat allemaal naar behoren en ik weet zo goed als zeker dat, als mijn half jaar contract is afgelopen, ik bij het inlenersbedrijf in dienst mag. Nu heb ik veel gezeik met mijn reïntergratiecoach. Ik heb het daar met mijn leidinggevende (van het inlenersbedrijf) over gehad maar wij weten geen andere oplossing dan wachten tot mijn contract is verlopen, wat pas in april is.

Nu zou ik mij ziek kunnen melden, ik HOEF immers niet te werken want ik ben volledig afgekeurd. Maar als ik dat zou doen, heb ik mezelf ermee (sociale contacten, plaatsje in de maatschappij, gewaardeerd worden enz.) en mijn leidinggevende van het inlenersbedrijf. Ik ben de enige met deze functie dus als ik ineens wegval, hebben hun een probleem. Daarbij zijn hun te lief voor mij om ze in de steek te laten maar hoe kom ik nou toch tussentijds van mijn contract met het reïntergratiebureau af??

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik wil heel graag werken. Dat is het punt niet. Maar dit is nou al de derde keer dat ik gezeur krijg. Het is heel makkelijk om dan maar te gaan denken: weet je wat.. ik ben toch afgekeurd, ik blijf thuis. Maar zo ben ik dus niet... Ik kan niet gewoon ontslag nemen met een uitwerkperiode omdat mijn inlenersbedrijf ook een contract heeft met mijn reïntergratiebedrijf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wat voor gezeik heb je dan met je coach? Ik begrijp uit je verhaal dat je op je huidige plek *kunt* werken en dat je er *wilt* werken. Waarom heb je dan nog iets te maken met je coach? Kan die dan nog eisen stellen? Het gaat toch prima?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wist niets van een wijzigingsformulier van inkomsten. Ze heeft dat 2 maand te laat aangevraagd en ingevuld waardoor ik nu een klap achterstallig geld moet terug betalen. Ze zit te zeiken over dingen waar mijn inlenerbedrijf geen moeite mee heeft. Dat heb ik tegen haar gezegd maar ze blijft doorzeiken. Ik heb er nog mee te maken omdat het inlenersbedrijf EN ik een contract tot april hebben met het re.bedrijf. Als ik zou stoppen en een maand zou uitwerken, moet mijn inlener alsnog de contractperiode blijven betalen aan het re.buro.
Cryofiel
14 jaar geleden
Misschien een domme opmerking, hoor, maar -- Ze heeft een fout gemaakt, en nu moet jji plotseling veel geld terugbetalen. Aan de belastingdienst, neem ik aan? Da's balen, strontvervelend, maar als je het kunt hebben, blijft het daarbij. Anders kun je misschien, met uitleg van hoe dit is gekomen, een regeling voor gespreide terugbetaling afspreken. Eventueel via de klachtenprocedure van het reïntegratiebureau in *overleg* (niet meteen gaan klagen, dat kan altijd nog, eerst net doen of je heel vriendelijk, lief en aardig bent) vragen of zij je kunnen helpen met het gespreid terugbetalen. Afgezien van dat geld, heeft jouw inleenbedrijf nergens moeite mee. Dat betekent dat die reïntegratiecoach niet meer is dan een vervelende stoorzender op de achtergrond. Heb je daar nu echt last van? Ik bedoel, het is natuurlijk lastig, maar je kunt zelf bepalen hoe lastig jij het laat zijn. Gewoon van je af laten glijden, alleen de hoogstnoodzakelijke informatie geven, en zoveel mogelijk dingen laten afhandelen door, of in ieder geval in samenwerking met, het inleenbedrijf. Denk je dat je op die manier die drie maandjes door kunt komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn lener moet ook oppassen omdat hun een klant zijn, zei ze. Maar ik kan idd vrijdag bij het gesprek met het re.buro een aangeven dat ze me zo niet helpen (behalve de afgrond in). Hoeveel last ik van haar heb.. laat ik het zo zeggen. Ik ben afgekeurd met klachten die ik nu weer terugkrijg door dit gedoe. Heb er dus behoorlijk veel last van. Maar bedankt voor het meedenken! Ik zal er zeker wat aan hebben.

Antwoorden (2)

De reïntegratiecoach werkt toch voor jou of niet? Ik neem aan dat het allemaal zo moeilijk is omdat de functie bij het bedrijf waar je nu werkt geregeld is door het reïntegratiebedrijf en dat het een soort detachering is met behoud van uitkering totdat ze jou gaan overnemen.

Is het een groter reïntegratiebedrijf waar de coach vandaan komt, dan kun je daar aan de bel trekken en zeggen dat het helaas niet klikt tussen jou en de coach en je graag een andere coach wil. Ik zou dus contact opnemen met de manager van je coach.
Nog mooier zou zijn als jullie de manager samen kunnen uitnodigen, dus jij en je leidinggevende. Dan sta je helemaal sterk. Wellicht wil de coach zelf ook mee komen, dan is het helemaal fijn als jij ook iemand hebt die aan jou kant staat.

Hou in gedachte dat zij er zijn om jou te helpen bij het reïntegreren en als het in dit geval eerder het tegenovergestelde is dan werkt het gewoon niet. Het is een ijzersterk argument als je gewoon wijst op dit feit: jullie zijn er om mij te helpen met reïntegreren en ik heb nu het gevoel dat ik belemmerd word bij het reïntegreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp het probleem niet. Je WILT werken, een reïntergratieburo heeft er voor gezorgd dat je werk kreeg en je vind dit werk zo leuk dat je aan het eind van de re-integratieperiode in dienst wordt genomen door het innemersbedrijf. Het lijkt haast op een sprookje.
En nu kun je het geduld niet opbrengen om de re-integratieperiode van de resterende drie maanden af te maken om het sprookje te realiseren. Het zal van beide kanten dus wel met geld te doen hebben. Ik denk dat het reïntergratieburo een vaste toelage krijgt voor zes maanden en dat dit de rede is dat ze de periode willen afmaken. Een plausibele reden. Je kunt dit bespreekbaar maken met je coach en als dit inderdaad de reden mocht blijken te zijn ben ik van mening dat je de situatie zo moet accepteren. Uiteindelijk heeft het reïntergratieburo je in deze ideale omstandigheid gebracht.