Hoe beslis ik welke taak/baan binnen het korps mariniers het leukst/beste is voor mij?

Ik heb al besloten dat ik korps mariniers wil, maar ik weet niet welke taak het beste en/of leukste is voor mij, hoe kan ik dit beslissen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben 17 btw

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kijk eerst een wat je na je periode wilt gaan doen.
Als een dergelijke functie daar naadloos op kan aansluiten ( bijvoorbeeld chauffeur ) dan zou dit "carriere" technisch beter op je CV staan.
Een potentiele werkgever heeft liever dat je iets op je CV hebt staan wat een beetje aansluit binnen zijn bedrijf dan dat je "simpelweg" infanteriewerk hebt gedaan.
Bovenstaande is de verstandigste keus.
Daarna komt de emotionele keus.................
En dat heeft meer te maken met de avonturier in jou.
Soortgelijke functies zou je never nooit niet kunnen vinden in de burgermaatschappij en je leeft maar één keer.
Dus als je de sprong gaat wagen en je kiest voor een wat "dappere" functie dan zou ik tevens rondkijken binnen het korps wat de mogelijkheden zijn voor een civiele vakopleiding.

Eén tip wil ik jou wel meegeven en dat gaf ik aan al mijn mannen mee.
Blijf niet te lang hangen in dergelijke infanterie functies en pak wat je pakken kan.
Niemand staat buiten de poort op je te wachten als je doortekend tot de max en dat je dan rond je dertigste zit met versleten knieen en rug.
Dus ga je voor het dappere, dan zou ik dat als eerste termijn gaan doen en daarna proberen een switch maken voor een andere functie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerst zien dat je er bij komt.

http://www.werkenbijdemarine.nl/mogelijkheden/hoe-ziet-een-opleiding-eruit/korps-mariniers/

Hangt af van je vooropleiding, je niveau, je interessen.

Dan hoef je nog niet te weten wat je specialisatie zal zijn.
Als je een tijdje werkzaam bent bij het Korps Mariniers kun je je specialiseren. Bijvoorbeeld als kikvorsman, automonteur of anti-tankspecialist. De eisen die we aan je stellen voor toelating tot de opleiding zijn hoog.

Hier vind je al vast een test om te zien welke functie bij jou zou kunnen passen.
http://functietest.werkenbijdemarine.nl/vraag/introductie