Als je de economische kant op wil (studie) zijn er dan alleen maar kantoor baantjes?

Ik zou graag de economische kant op willen met studie alleen wil ik geen kantoor baantje maar meer iets met afwisseling of mensen kan dit?
Zo ja welke banen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan ook docent economie worden op een middelbare school/universiteit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee absoluut niet, ik doe momenteel een economische studie namelijk bank & verzekeringswezen. Hierin staat ook een optie om buitendienstmedewerker te worden. Hier ga je bij bedrijven of particuliere klanten op bezoek om hun verzekeringen door te nemen.

Bij een accountant kun je ook voor kantoren de financien regelen. Je zit weliswaar op kantoor maar iedere keer op een ander kantoor en dus andere mensen.

Toegevoegd na 30 seconden:
En ongetwijfeld zijn er wel meer baantjes als ik wat bedenk zal ik dit aanvullen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit valt onder commerciele opleidingen maar er zit inderdaad ook een gedeelte economie in. Toch is dit meer gericht op de verkoop (sociale vaardigheden) dan economische kennis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een accountant is zeker een economische opleing, voor vertegenwoordiger niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk komen er wel sociale vaardigheden bij kijken die een belangrijke rol spelen. Maar een dergelijke vertegenwoordiger kan ook specialistisch zijn in levensverzekeringen of pensioenen (vaak gecombineerd) daar komt veel economisch gereken bij kijken. Het zelfde geldt voor bedrijfsmatige verzekeringen.
Ook beroepen in horeca en toerisme vallen onder de sector economie. Denk aan opleidingen en beroepen als hotelmanager, reisleider, campinghouder.
Verder beroepen in de internationale handel, of groothandel. Je kunt als vertegenwoordiger aan het werk. Of in de richting van marketing en communicatie, waarmee je bijvoorbeeld in de PR en reclame aan het werk kunt.
Genoeg afwisselende mogelijkheden!