Ik werk in een boekhandel die over een jaar sluit. Ik ben dan 62, heb ik nog kans op een nieuwe baan?

Ik moet dan nog minstens 2 jaar wachten tot ik met pensioen kan, maar hoe kan ik die tijd financieel het beste overbruggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Tip: begin nu alvast met sollicitatie-activiteiten. Beter eerder bij je huidige werkgever weg omdat die er toch mee ophoudt, dan na die sluiting thuis zitten te kniezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je grootste hobby?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stuur alvast een open sollicitatie naar álle boekenwinkels in je omgeving - daar ben je helemaal 'up to date' in, hoeft geen bijscholing of cursus, en een minimale inwerktijd, en dat heb je vóór op alle andere mensen die er willen werken.
Als er een boekenwinkel iemand nodig zou hebben, zullen ze dan misschien (hopelijk!!!) eerst aan jou denken.

Het beste antwoord

Als er geen andere inkomsten zijn, heb je m.i. recht op een WW uitkering.

Toegevoegd na 6 minuten:
De kans op een andere
baan lijkt me op die leeftijd nihil.
Als mensen van rond de 40 al niets kunnen vinden, want te oud, hoe groot zijn dan de kansen van een 60 plusser?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zeg nooit: nooit! ik ben wat dat betreft toch een optimist, blijven proberen en in de tussentijd je "heil" zoeken in een leuke vrijwilligersbaan, erg dankbaar werk..., maar je kunt natuurlijk ook zoiets simpels doen (erbij, in afwachting van) als een krantenwijk, alle centjes helpen of een ander "bijbaantje".
en natuurlijk krijg je als je langer dan een halfjaar gewerkt hebt ww en vervolgens een bijstanduitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je werkloos wordt over een jaar krijg je ww hoelang je ww krijgt is nog een beetje onduidelijk maar volgens de nieuwe regels die de regering wil invoeren wordt dat 1.5 jaar. Hoe kom je erbij dat je dat je 0p je 64 met pensioen kan dat is tegen die tijd 65,5 jaar.
11 jaar geleden
Er zijn bedrijven die zich speciaal richten op het zoeken van een nieuwe baan voor senioren.

Een van die organisaties is het 55 Plus Uitzendbureau in Rotterdam. De website daarvan is: http://www.55plus-uitzendbureau.nl/

Ik ga er van uit dat ook in andere steden vergelijkbare bedrijven bestaan.

Dus, om een antwoord op je vragen te geven:

- Ja, er is nog een kans op een nieuwe baan.
- Financieel overbruggen van de tijd tot je pensioen kan je, naar mijn mening, het beste doen met een nieuwe baan.
Antoni