Ben bediende in hotel dat gesloten is in januari al mijn vakantiedagen zijn dus op Mag mijn werkgever nog eens 3 dagen sluiten zonder wedde voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoehet in Belgie zit weet ik niet maar in Nederland mag een algemene bedrijfsluiting ivm vakantie bij mijn weten10 vakantiedagen vergen, anders immers zou je het hele jaar geen vakantiedagen meer hebben en dat mag niet.

De keuze het hotel een maand dicht te gooien is geen vakantie maar een bedrijfseconomische reden.
In feite zou je (deels) werkeloos zijn over die periode (seizoenarbeid) maar zogezegd hoe dat in Belgie zit weet ik niet.
Op grond van Europese wetgeving en redelijkheid lijkt het me dat je baas je niet ook nog , naast alle vakantierechten je drie dagen loon in kan houden, hij betaalt wellich zichzelf wel door...

Informeer eens bij een arbeidsjuridisch loket en werkgever en doe dat VOOR het zover is.
Er zal ook in Belgie vast een arbeidstijdverkorting- of seizoenarbeidwetgeving bestaan die zorgt dat je in die periode niet zonder geld komt te zitten!!