Mijn ex werkgever moet vanwege onterecht ontslag X bedrag betalen binnen vier weken. Is dit tegelijk met wat voor heen mijn loonuitbetalingsdag was?

Helaas was ik ziek en hierdoor ontslagen. Ontslag op staande voet, einde jaarcontract en geen loon meer. Ik had nog 3 maanden te gaan.

Nu is het gelukkig zover dat het een ontslag met wederzijds goedvinden is geworden. (Via advocaat) Hierbij hoort ook een maand loon bij wat ze vanwege ontslag niet betaald hebben.

Dit meot binnen 4 weken betaald worden. (Ze zijn hier erg laks in...)

Ik vraag me het volgende af: wanneer betaald een bedrijf? Hebben ze 1 vaste betaaldag? (tegelijk met loon?)
Of is het voor deze zaken anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik mag inderdaad hopen dat dit via een advocaat heeft gelopen, want je mag niet ontslagen worden omdat je ziek bent.

Het beste antwoord

Er staat niet een bepaalde vaste dag voor. Door de rechter is blijkbaar bepaald binnen 4 weken. Als er een advokaat aan te pas is gekomen zal er vermoedelijk ook wat wrijving onstaan zijn waardoor de kans groot is dat hij zo laat mogelijk gaat betalen. Misschien zelfs nog tè laat.