inhouden verlofuren bij te winig uren mag dat?

Wij werken in een 2 ploegendienst maar omdat wij een grote klant kwijt zijn maken wij in de avond dienst te weinig uren.

Deze uren worden nu ingehouden op de verlof uren maar volgens mij mag dit helemaal niet klopt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Neen dit mag niet.

Uw baas heeft er voor te zorgen dat er voldoende werk is, zo niet moet hij de werknemers door betalen of ontslagvergunning aanvragen voor een gedeelte van het personeel.