is er een mogelijkheid dat mijn studie betaalt wordt?

ik ben 18 en ik wil een opleiding doen die 1500 kost
maar kan het niet betalen zijn er mogelijkheden dat die vergoed wordt?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb een vmbo basis diploma en wil de beveiliging ingaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als het een MBO-opleiding is, dan heb je recht op een tegemoetkoming van ongeveer 75 euro per maand als je thuis woont en 250 als je uitwoont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb verder geen inkomen ben klaar met school en de bbl opleiding is 1500, bij een bol opleiding krijg je studiefinanciering maar bij bbl niet is er geen instantie die dit voor je betaalt voor je ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andersom. Bij bbl werk je en krijg je betaald. Bol is "fulltime" school
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dan toch een inkomen. Mijn zoon doet dat ook werken en leren en dan betaal je van je inkomsten de opleiding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BBL is geen "baantje erbij" maar een echte baan waarin je het beroep leert, gecombineerd met één dag school.
In je reactie op het vorige antwoord zag ik dat je een BBL opleiding gaat doen. DUO geeft daar het volgende antwoord op:
'Je krijgt alleen studiefinanciering voor een voltijd bol-opleiding van één jaar of langer.'

Dus als antwoord op je vraag: nee, dit wordt niet vergoed voor je. Bij een BBL opleiding is het de bedoeling dat je 4 dagen per week werkt (en dus je eigen geld verdient) en 1 dag per week naar school gaat. Zo kan je zelf je opleiding betalen (en bijkomende kosten, bijvoorbeeld boeken en openbaar vervoer).