Welk (heel ander) beroep/studie zou bij me kunnen passen, waarbij mijn achtergrond (architect) geen verspilde tijd is geweest?

Momenteel ben ik vastgelopen in mijn loopbaan (na ca 12 jaar)...ik ben van opleiding architect (TU) en heb werkervaring in met name de stedenbouwkunde...de laatste 8 jaren bij de gemeentelijke overheid...en na een reorganisatie ben ik in 'handhaving & toezicht' terecht gekomen (vergunning verlening). Hier heb ik het nu helemaal niet naar mijn zin. Ook ben ik niet helemaal geschikt voor de cultuur van de overheid. Ik ben een harde werker, ambitieus, analytisch, sociaal, generalistisch, mens-gericht.

Beroepsperspectieven in de stedenbouw in het bedrijfsleven zijn momenteel minimaal. Ik wil eigenlijk weer een hele andere studie gaan doen (geen technische studie). Ik heb er voor gespaard en zou best een fulltime studie aan universiteit willen/kunnen doen, van ca 4 jaar...als er maar perspectieven zijn. Biologie was op het Atheneum mijn beste vak....en dat interesseert me enorm, net als de studie geneeskunde....maar ligt zo ver van mijn (opleiding- & werk)achtergrond af. Ook ben ik wellicht te oud voor een lang traject.

Welk (heel ander) beroep/studie zou bij me kunnen passen, waarbij mijn achtergrond geen verspilde tijd is geweest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

een heel ander beroep/ studie zonder je achtergrond in het oog te houden dat is een hele goede vooral omdat juist die sector nog steeds veel last heeft van de recessie

hier een aantal dingen die je misschien wel niks vind of net die ene is die jij zoekt.

Communication & multimedia design
Sales- en accountmanagement
Constructeur
Docent architectuur
(hoofd) Vormgever bij de gemeente
Binnenhuis architect
Industrieel ontwerpen
Marketingdeskundige
Producttechnoloog
Consultant

nu wil niet zeggen dat als je voor communication & multimedia design zou kiezen dat je meteen in een geheel andere tak komt te zitten van het bedrijfsleven.

je moet in oplossingen denken proberen om een baan/studie te vinden wat je kan combineren met je huidige diploma's

ik hoop dat je hier iets aan hebt in ieder geval veel succes toegewent met deze uitdaging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heb je misschien door die reörgnisatie niet alléén een jobtaak gekregen die je minder graag doet, maar volgens dat ik je vraag leest ben je niet meer de persoon die je was toen je pas af gestudeerd was. Je bent gegroeid tot wie je nu bent en mist het om je in je job je zelf te ontplooien.

Als je spreekt over een combinatie van architectuur en biologie, denk ik persoonlijk aan een landmeter. Ja, veel aardrijkskunde ook. Maar dat is mijn eerste gedacht.

Alléén zou ik je een test kunnen aanraden die je persoon bekijkt zoals je nu bent en ook de job die bij die jouw persoonsprofiel het beste zou passen.
Nu jij kiest of dat je die 10 minuutjes tijd neemt om eens te onderzoeken van wie ben ik geworden?

https://www.basicprofilescreen.com/customers/profilingNewTest.seam?project=web&language=nl

Daarnaast is loopbaanbegeleiding ook wel een must in voor dergelijke vragen:

Nederland: http://www.ikzoekloopbaanbegeleiding.nl/
Brussels gewest en Vlaanderen: http://www.vdab.be/loopbaanbegeleiding/default.shtml

Hopelijk heb ik hiermee op een goeie manier geïnformeerd, zodat je verder kunt in het levensvraagstuk waar je mee bezig bent.