als je een 40 urige werkweek hebt,maar je werkt 12 uur per dag 14 op 14 af mag de werkgever dan 12 uur rekenen voor een vakantie dag?

Werk dus off-shore maar kan ook on-shore zijn,en in de werkplaats of sommige locaties wer je wel gewoon 8 uur per dag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vraagt vrij voor een periode en de werkgever dient te rekenen met het aantal uren die je normaal zou werken.

Indien je nog niet geroosterd bent en je vraagt vrij voor het rooster gemaakt is, dan zal de ene werkgever daar anders mee om gaan dan anderen.

Voor langere periode vrij zal de situatie duidelijk zijn. Een week vrij is 40 uur verlof. Voor de rest zal je niet vrij dienen te vragen per dag, maar per uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk wel. Als dit je vaste rooster is en je zou twee weken op vakantie naar het buitenland willen waarvan de eerste week de tweede week is van die 14 dg achter elkaar werken en de tweede week is de week dat je normaal als eerste week vrij bent. Dan heb je dus drie weken vrij waarvan je de eerste twee weken in het buitenland bent.

Dan neem je dus gewoon 12x7 uur op en dan klopt het toch gewoon?

Jij houdt namelijk altijd je twee weken vrij als je een vrije dag neemt in de weken dat je werkt. Dat is hetzelfde als iemand die 3 weekenden heeft in zijn 2 wk vakantie. Die persoon gaat toch ook niet zeggen dat hij wil dat de 5x8 uur die hij doordeweeks werkt eigenlijk verdeeld moet worden over de 2 vrije dagen in het weekend? Dat is wat jij namelijk wil. Die persoon zou dan dus maar 40/7= 5,7 uur per dag hoeven op te nemen voor een week vrij. Dat slaat natuurlijk nergens op maar dat is wel wat jij wil.

Jij hebt namelijk geen weekend maar 14 dagen vrij en je wilt de uren die je werkt in de 14 dagen uitsmeren over de maand.

Toegevoegd na 35 seconden:
Maar het moet natuurlijk wel gewoon in je CAO of contract staan.