Kasverschil, Word ik hiervoor ontslagen?

Hoi, ik werk nu 2 weken achter de kassa en vind het echt leuk maar heb nou al 2x een klant gehad waarbij ik iets perongelijk 2x had aangeslagen en kwamen later terug voor hun geld, Maar ik wist niet hoe dat moest dus gaf het gewoon terug uit mijn lade maar dat geld als kasverschil.

Ik heb nou ongeveer 10 euro kasverschil als ik het optel en ben bang dat ik daarom ontslagen word.

Heeft iemand tips of ervarig hiermee?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 fouten in twee weken, valt toch wel mee voor een beginner. Let nog wat beter op. Ontslag lijkt me een beetje overdreven. Heb je ook proeftijd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vertel het eerlijk. Eigenlijk vind ik dat je beter ingewerkt moet worden. Ze zouden dergelijke dingen beter aan je hebben moeten uitleggen.

Antwoorden (3)

je kunt denk ik beter even het aangeven bij je leidinggevende, en meteen even vragen wat je de volgende keer moet doen. Ik zit ook achter de kassa, en bij mijn werk is het zo dat ik de klant naar de informatiebalie moet sturen, waar ze het regelen.
Omdat je nieuw bent zullen ze je er niet om ontslaan denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ga het zo snel mogelijk melden en vragen bedankt!
als je ergens net werkt, kan je alle regels nog niet weten, dat weet je chef ook.
wanneer je zo iets hebt met een probleempje kan je het beter zo snel mogelijk aan je leidinggevende vertellen. dan krijg je meteen te horen wat je de volgende keer moet doen.
vertel het maar zo snel mogelijk, dat is beter.

Toegevoegd na 2 minuten:
er is dikke kans dat je de kassabon had moeten achterhouden/ terugvragen aan de klant, als bewijs.
een kasverschil van 10 euro is niet heel veel, maar het blijft wel een verschil natuurlijk.

Toegevoegd na 20 minuten:
antwoord op je vraag: nee, voor 10 euro kasverschil word
je niet zo snel ontslagen, maar meteen vertellen nu, of zo
snel mogelijk, maandag, is verstandig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ga het vragen alleen dan heb ik het gevoel dat ze boos gaan worden omdat ik het niet meteen gevraagd heb aan iemand wat natuurlijk heel dom is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze vragen waarom je het niet meteen verteld hebt ?
niet alles wat je fout doet, is dom. je bent jong, net begonnen en weet nog zéker niet alles.
dit heb je fout gedaan, daarom vertel je het en vraagt
wat je volgende keer moet doen.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze komen er nu toch wel achter. Je zult er heen moeten gaan, vertellen dat je niet wist wat je moest doen en dat je een verkeerde beslissing hebt gedaan toen. Wel dom dat je het zelfs twee keer hebt gedaan. Iets dubbel aanslaan kan iedereen gebeuren maar wat jij daarna hebt gedaan is een puinhoop. Ieder bedrijf zal zeggen dat je naar een leidinggevende moet als je niet weet wat je moet doen. Jij doet dat niet en voor mij zou dat wel een zwaarwegend punt zijn maar je zou nog wel een kans krijgen. Helemaal niets zeggen en ik kom er achter = zeker ontslag.
Ontslagen kun je (op langere of kortere termijn) worden als de kasverschillen het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid. Anders zijn ze voor risico van de werkgever. Daar lijkt me hiervan geen sprake.

Wat jou wel aan te rekenen is, is dat je in een situatie die voor jou totaal nieuw was naar eigen inzicht hebt gehandeld. Dat was goed bedoeld maar slordig. Je had kunnen bedenken, dat een kasverschil zou ontstaan als je wél geld uit de kas zou halen, zonder hiervan een transactie op de kassa vast te leggen.

Het bedrijf is aan te rekenen, dat ze de geld-terug-procedure voor een reclamerende klant niet (tijdig) hebben uitgelegd.

Als je het zo zou willen zien, is het bedrijf 'fout' en ben jij 'fout'.

Maar gelukkig is dit euvel snel te herstellen, door z.s.m. navraag te doen bij de bedrijfsleiding of bij een ervaren collega voor wat de procedure in zo'n situatie is. Misschien is er ook wel een organisatiehandboek met de voorgeschreven procedure voor dit soort situaties.
Computoon