Mijn zoon van 17 volgt een bbl opleiding en ontvangt een vergoeding voor 20 uur per week, heeft dit gevolgen voor je huurtoeslag?

Moet dit als inkomen worden gezien of vergoeding aangezien er ook geen recht is op studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste gevallen staat dat voor " beroepsbegeleidende leerweg ".

Het beste antwoord

Heeft u inwonende kinderen tot 23 jaar? Dan telt alleen het inkomen boven € 4.527,- van uw kind mee.
Met andere woorden, uw zoon mag 4527 per jaar verdienen zonder dat er naar de huurtoeslag gekeken wordt. Als hij er over gaat kunt u natuurlijk altijd de mindering van huurtoeslag inhouden als kostgeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt pelle!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kom ik wel uit! Thnx

Andere antwoorden (1)

Alle inkomsten die in het huishouden binnen komen hebben invloed op de huurtoeslag. Officieel zou u het ook door moeten geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je