Als je een beëindiging van het arbeidscontract kunt krijgen waarin staat dat met wederzijds goedvinden het contract is ontbonden, kun je probleemloos WW aanvragen en zul je het ook krijgen. Het is een standaardbepaling die de meeste werkgevers in de beëndigingsovereenkomst zullen zetten als je daarom vraagt, omdat ze er niet bij gebaat zijn om ongemotiveerde mensen een verlenging aan te bieden, maar wel netjes afscheid willen nemen.

Maar zorg wel dat je je zelf ook netjes blijft gedragen, ga niet tegen het bedrijf trappen waar je binnenkort hoopt te vertrekken.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
paulus811
11 jaar geleden
Dank je C4th! Overigens was het niet mijn bedoeling om je antwoord te laten verwijderen (zo onvriendelijk was het echt niet bedoeld), want het klopte wel voor het geval iemand zelf het contract beëndigd. Als je tegen de werkgever zegt 'vanaf de eerste dag volgende maand kom ik niet meer', kun je ww wel vergeten. Heel toevallig heb ik de situatie van dichtbij meegemaakt twee maanden geleden, vandaar dat ik tot dit antwoord ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, zo beschouwde ik het ook niet.
Ik vind alleen dat als een antwoord fout is, het beter is dit te verwijderen, vandaar mijn besluit.

Andere antwoorden (1)

Als je zelf je contract beeindigd dus op eigen verzoek dan ben je verschuldigd werkeloos en krijg je geen ww.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is verwijtbaar werkeloos, en dat hoeft niet. Als iemand de samenwerking niet voort wil zetten, is dat een eigen keuze en in overleg met beide partijen kan er van alles.
ronron1212
11 jaar geleden
Hij heeft er over dat hij niet wil dus er is geen sprake van iets samen willen. Een werkgever werkt daar niet aan mee.