Ik kreeg net een brief van m'n werk m.b.t. loonsverhoging, maar ik snap het niet helemaal, wie kan mij helpen?

Ik heb een bijbaantje en werk 7 uur per week. In mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik €2,87 bruto per uur krijg. Nu kreeg ik een brief van m'n werk, waarin staat dat ik hogere loon krijg, omdat ik binnenkort 16 wordt. Er staat: 'Maandsalaris op een basis van 37 uur: €502,40'. Dat lijkt mij nooit te kunnen kloppen vanwege mijn eerst salaris, of begrijp ik het verkeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kun je uitrekenen. Je nieuwe loon is circa 3,125 per uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
37 uur x 52 weken. Dat getal delen door 12 maanden. Dat is het aantal uur per maand dat je werkt. Dat is iets meer dan 160 uur. Die 500 salaris delen door het aantal uur is circa 3,125 Euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft aan 7 uur per week te werken dus je maandloon wordt dan 3,125 x 7 is het bedrag per week. Dat keer 52 is het bedrag per jaar en dan gedeeld door 12 is je bruto maandloon. Dat is ongeveer 95 euro. Netto maandloon is ongeveer 65 procent van je bruto maandloon dan kom je uit op 60 euro op je rekening.