ik wil graag airhostess (stewardess) worden. gaat dit met alleen mijn getuigeschrift van richting kantoor (dus 6de middelbaar kantoor)?

kan je dit zonder diploma?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal afhangen van de luchtvaartmaatschappij.

Antwoorden (2)

"Om aangenomen te worden bij luchtvaartmaatschappijen, heb je minimaal een mbo4- of havodiploma nodig. Je vergroot je kansen op een baan daarnaast aanzienlijk door het hebben van de juiste attitude, uitstekende communicatieve vaardigheden, goede beheersing van moderne vreemde talen en een servicegerichte instelling".

Dat vond ik op onderstaande site. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat "6e middelbaar kantoor" betekent". Als dit een mbo opleiding is op niveau 4 dan is dan zou ik even met de desbetreffende instantie bellen om te vragen of je met je getuigschrift ook in kunt stappen.

Succes ermee!

http://beroepen.tio.nl/stewardess/

Ook vond ik dit nog:

"Een van onderstaande eisen / vooropleidingen is voldoende om je aan te melden:
Voor deze opleiding gelden zeer speciale toelatingseisen
Een intakegesprek of toets maakt deel uit van de toelatingsprocedure.

3- of 4-jarig traject:
vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg
overgangsbewijs 3-4 havo/vwo
een tweede moderne vreemde taal in het vakkenpakket wordt aangeraden

2-jarig traject:
havo-diploma met Nederlands, Engels en Duits of Frans
mbo-diploma niveau 3 met Nederlands op B2-niveau, Engels op B1 en Duits/Frans op A2 niveau
1-jarig Engelstalig traject:

International Aviation Services
VOOR ALLE TRAJECTEN GELDT:

op basis van het intakegesprek volgt een trajectadvies
meerdere stages op Schiphol maken deel uit van alle leertrajecten; om in aanmerking te komen voor een Schipholpas, moet een student van onbesproken gedrag zijn
Extra eisen
Voor een functie in de Luchtvaart bestaan speciale fysieke eisen:

lengte: minimaal 162 cm voor vrouwen en 170 cm voor mannen
goede lichamelijke conditie
gezichtsvermogen: maximaal +5/-5"

http://www.rocva.nl/mbo/Opleidingen/Overzicht/Luchthaven/Luchthavendienstverlening/Pages/Steward_Stewardess.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je Belgische bent.
Als je bij een Belgische maatschappij wilt werken, dan kun je kiezen uit o.a.deze.

Brussels Airlines (België)
Jetairfly (België)
VLM Airlines (België)
TNT Airways (België)

Hier is een voorbeeld van de eisen bij een vacature bij luchtvaartmaatschappij Jetairfly, wat je al moet kennen en wat de opleiding is en wat je gaat verdienen.

http://www.vacature.com/blog/hoeveel-verdient-een-stewardess