Wat zijn mijn rechten als uitzendkracht

Ik werk sinds 10-01-2011 bij een uitzendbureau, heb elke week minimaal 40 uurtjes gewerkt. Nu dreigen ze dat het overal rustig is en dat ik max. 15 uurtjes kan werken!! Wat zijn mijn rechten? Pls helpp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja rechten wat zijn rechten elke werkgever die aan kan geven dat er economische redenen zijn om ontslag aan te vragen kan dat doen. werknemer krijgt dan ww. In jou geval gaat dat ook op hieronder nog een link over uitzendwerk.
11 jaar geleden
Meestal is het zo dat een uitzendovereenkomst niet voor een bepaald vast aantal uren is.
Als jij dus al die tijd 40 uur per week hebt kunnen werken heb je geluk gehad.
Wat precies je rechten zijn is ook afhankelijk van het contract wat je met het uitzendbureau hebt.
In ieder geval val je onder CAO voor Uitzendkrachten 2009-2014, versie augustus 2012
Die vind je hier, maar die kan je ook van het uitzendbureau krjgen:
CAO voor Uitzendkrachten 2009-2014

http://www.abu.nl/publicaties/cao