kan ik met pw 4 JEUGDZORG diploma in een kinderopvang/peuterspeelzaal/bso werken?

en dan bedoel ik geen pw kinderopvang , maar echt alleen diploma van pw jeugdzorg...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

PW4 Jeugdzorg heeft heel veel raakvlakken met PW4 Kinderopvang, dus dat lijkt mij geen enkel probleem.

Over het algemeen hebben organisaties die met mensen (kinderen in dit geval) werken in een team graag mensen met een verschillende opleidingsachtergrond. Elke opleiding heeft zijn eigen gezichtspunt in het kijken naar de cliënt. Het hebben van mensen met een verschillende opleiding in een team vergroot de deskundigheid binnen een team.

In de opleiding PW4 Jeugdzorg zal wat meer aandacht zijn voor een verstoorde ontwikkeling van kinderen (orthopedagogiek), terwijl PW4 Kinderopvang-gediplomeerden waarschijnlijk weer net iets meer weten van 'normale' ontwikkelingspsychologie. Samen weet je meer en kan je elkaar daarin prima aanvullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In onderstaande link vind je alle opleidingen waarmee je volgens de Cao in de kinderopvang mag werken.