Is er een instantie die jou helpt bij conflicten met je werkgever?

Ik heb diverse conflicten met mijn baas. Hier geef ik een paar voorbeelden, loon inhouden zonder toestemming of uitleg waarvoor(ik ben wel ziek en weet dat je baas 70% van je loon mag uitbetalen,maar ik krijg+_25% van mijn loon per maand. ) op berichten van mij of mijn advocaat wort niet gereageerd (aangetekende brieven ook niet). Verder zijn er een aantal kwetsende dingen gezegd door mijn baas tegen mij. Ik wil dit laten uitzoeken door een instantie die er verstand van heeft. Bestaat er zo iets?

Sorry voor de vage beschrijving en uitleg het is een moeilijke zaak geworden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een arbeidsconflict is altijd erg vervelend niet alleen voor jouw als werknemer, maar ook voor jouw collega's en voor jouw werkgever.
Maar als werknemer heb je voldoende rechtsbescherming.

Mogelijk mag jouw werkgever salaris inhouden omdat je je niet aan de regels tijdens jouw ziekmelding heb gehouden. Dit kan zijn dat je niet bereikbaar was of niet thuis was (op een redelijke van te voren vastgestelde tijd), maar dit moet wel van te voren vastgelegd zijn in een verzuimbeleid.
Is er geen verzuimbeleid vastgelegd, dan kan een dergelijke sanctie eigelijk niet opgelegd worden.

Mogelijk heb je je te laat ziek gemeld, ook dan kan het zijn dat je salaris niet doorbetaald wordt in de periode dat je te laat ziek gemeld bent. "Geen werk is geen loon"

Een arbeidconflict is altijd ingewikkeld en zoals je schrijft niet in een paar woorden op te schrijven. Ik adviseer je om via de Arbodienst mediation in te schakelen. Een onafhankelijke derde die helpt te bemiddelen tussen jij als werknemen en de werkgever.

Hoe langer deze sitiatie duurt hoe erger het wordt. Het is dus zaak om deze week dit in gang te zetten.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga daar zeker naar bellen morgen super bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je vakbond kan je helpen met dit soort conflicten. Dan moet je wel eerst lid worden van de vakbond. Het hangt van de sector waar je in werkt, af bij welke bond je je aan kunt sluiten. Op onderstaande wikipedia-pagina vind je een lijst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk bij autoschadebedrijf maar word geplaatst bij hun pension stal een vak bond kan me wel helpen maar in de eerste 6 maanden na inschrijving kan ik geen hulp inroepen van de vakbond die heb ik al gebeld namelijk
De vakbond is er 1, maar daarvoor moet je lid zijn

Anders is de rechtsbijstand een optie. Je gratis een half uur om je problemen op tafel te gooien en vragen te stellen over wat je er tegen kan doen. Ze zullen je dan antwoord geven over wat je het beste kan doen.

Maakt je baas er echt een zooitje van, zullen ze je adviseren er een rechtzaak van te maken ;) succes iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik ook al geweest van hun heb ik mijn advocaat gekregen maar veel schiet ik er niet mee ok 2brieven in een half jaar. Ik zit ze wel achter hun broek aan maar dat helpt niks
Ik zou contact opnemen met de Inspectie SZW, voorheen Arbeidsinspectie.

Zij gaan niet zozeer over conflicten met je werkgever, maar kunnen wel ingaan en advies geven over allerlei klachten die jij over je werkgever hebt.
Doen ze er zelf niks aan, dan weten ze wel waar je wel moet zijn.

http://www.inspectieszw.nl/contact/contactformulier/