Mijn baas wil mij plaatsen onder een andere b.v. dienstjaren gaan gewoon mee. Maar waar moet ik nog meer op letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat je een document krijgt waarin staat dat je met ingang van datum X in dienst treedt van de nieuwe BV. Dat als 'datum in dienst' de datum geldt die in de vorige arbeidsovereenkomst d.d. (datum) van (naam vorige BV) met jou is overeengekomen) evenals alle rechten en plichten die voortvloeiden uit die arbeidsovereenkomst.

Maar je zou eigenlijk moeten weten waarom je werkgever dat doet. Is hij wellicht zijn bedrijf 'verkooprijp' aan het maken door het nu 'alvast' te splitsen, is wellicht sprake van goed lopende en slecht lopende bedrijfsonderdelen en stopt hij de slechte in een aparte bv om die via een 'sterfhuisconstructie ' (voor de betekenis van dit begrip: zie bijv. Wikipedia) de nek om te draaien... Valt de andere BV onder een andere CAO, zodat de werkgever bijv. minder kwijt is aan pensioenvoorzieningen of aan salaris (door bijv. andere functieschalen, waardoor je eindsalaris t.z.t. lager zal uitvallen dan in de BV waarin je nu zit. Ik noem maar wat.

Een bedrijf plaatst nooit 'zomaar' personeel over van de ene naar de andere bv. Informeer er eens naar, rechtstreeks of bijv. via de ondernemingsraad of de personeelsvertegenwoordiging.
Computoon