Waar houd een afdeling Management Ondersteuning zich mee bezig?

valt dat ook onder marketing en communicatie activiteiten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Marketing en communicatie zullen eerder onder de managementondersteuning vallen dan andersom.
Het woord zegt het eigenlijk al, het is ter ondersteuning van het management. Geheel afhankelijk van de organisatie zal hier invulling aan gegeven worden. Omvang en bedrijfscultuur van de organisatie zijn factoren die hierin mee kunnen spelen. In bepaalde organisaties zal de voorkeur uitgaan naar diverse managers voor de verschillende afdelingen, waar in andere organisaties de functie manager meer inhoud geeft en de manager dus meer verantwoordelijkheden heeft.

Bij management ondersteuning kan je ook denken aan secretaresses, de afdelingen financiën, ict etc.etc.
Geheel afhankelijk van de organisatie dus, hoe ze het regelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit verschilt per bedrijf, het ene bedrijf wel en bij het andere bedrijf niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Mgt ondersteuning zijn meestal "veredelde" expert-assistenten in hun vakgebied. Zij hebben geen directe verantwoordelijkheid in de organisatie en zijn in het organigram in stippellijn, wat betekent geen bevoegdheden en/of directe operationele inbreng. Wat niet belet dat ze bv. kunnen instaan voor crisiscommunicatie of speciaal tijdelijk opzoekwerk. Bv. voorbereiding voor beursrelease of bij fusies of acquisitions.